مهم ترین مرحله در انجام تحلیل شکاف مهارت های موثر

 

تحلیل شکاف مهارتی چیست؟

تحلیل شکاف مهارت ها ارزیابی مجموعه مهارت ها و توانایی های فعلی در مقایسه با مجموعه مهارت ها و توانایی های مورد نیاز برای یک شغل خاص یا برای شرکت است.

به عبارت دیگر، تجزیه و تحلیل شکاف مهارت ها، شکاف های موجود بین مهارت های فعلی کارمندان و مهارت های مورد نیاز سازمان شما برای رسیدن به اهدافش را تعیین می کند.

از این نوع تحلیل ها می توان برای شناسایی، اولویت بندی و از بین بردن شکاف ها در مهارت های فردی و سازمانی استفاده کرد.

یک فرآیند تحلیل شکاف مهارتی موفق به شرکت شما کمک می کند برای آینده برنامه ریزی کند و به هر تغییر غیرمنتظره ای بهتر واکنش نشان دهد.اطلاعات بیشتر

چرا باید تحلیل شکاف مهارتی انجام دهید؟

بینشی جامع نسبت به کل نیروی کار: تحلیل شکاف مهارت ها ابزاری ارزشمند برای شرکت شما است؛ زیرا درک درستی از مهارت های فعلی و آینده که برای رسیدن به اهدافتان لازم است، در اختیار شما قرار می دهد. همچنین همیشه باید پتانسیل های پنهان را کشف کنید.

شکاف را شناسایی کنید و به سرعت آن را برطرف کنید: هنگامی که این شایستگی ها برآورده نمی شوند، شکاف های مهارتی بر نتایج کسب وکار مانند بهره وری، عملکرد کارکنان، رضایت کارکنان و حفظ تاثیر می گذارند.

کمک به برنامه ریزی استراتژیک نیروی کار: اگر روند فعلی را دنبال می کنید، برنامه ریزی نیروی کار موضوع جدیدی برای شما نیست.

مدیران منابع انسانی و مدیران اجرایی باید به داده های مرتبط دسترسی داشته باشند تا متوجه شوند سازمان شما در حال حاضر چه مهارت ها و صلاحیت هایی دارد، تا مشخص شود چه کسی را باید استخدام کنید، ارتقا دهید و آموزش دهید. این کار به شما کمک می کند تا راحت تر به هدف شرکت خود برسید.

گام اول: تمرکز و اهداف سازمان خود را شناسایی و مشخص کنید

با انجام تجزیه و تحلیل شکاف مهارت ها، از جمله چرایی انجام تجزیه و تحلیل و چگونگی استفاده از نتایج، درک کنید که شرکت شما می خواهد چه کاری انجام دهد.

شناسایی، توصیف و تعریف ارزش ها، ماموریت ها، اهداف و اولویت های سازمان

مدل کسب وکار شرکت را درک کنید یک مدل کسب وکار توضیح می دهد که چگونه یک سازمان برای حفظ خود درآمد تولید می کند. صنعت شرکت خود را بشناسید.

عوامل کلیدی در مورد صنعت یک شرکت شامل نرخ رشد بازار، اندازه کل بازار قابل آدرس دهی، رقابت پذیری، محیط نظارتی، و تغییر فن آوری است.اینجا توضیح داده شده است.

Comments

Popular posts from this blog

2 مزیت مهم در توسعه دادن کارکنان

در اینجا به برخی از استراتژی هایی که می توانید پس از ارائه برنامه توسعه شخصی یک کارمند اتخاذ کنید، اشاره می کنیم: